12 Mayıs 2013 Pazar

PÜFFF'LEMELİ BİR PANO :)


Kaynak: Etsy
Karahindiba Etamin Pano :)
Elif'in benden işlememi istediği ancak yeteneklerimi  kat be kat aşan (elbette benim de yeteneklerimin sınırları var arkadaşlar, her ne kadar özel olarak bahşedilmiş pek çok yeteneğim olsa da, elbette ki kusursuz değilim, haddimi bilirim ;) ) , deve dikeni yerine bu karahindibayı işledim.... İlginçtir adını bilmediğim bu çiçeğin adını panoyu işlemeye başladıktan sonra öğrendim ;) Çocukluğumuzda, Termal'de püfleyip durduğumuz, Elif'in de bayıldığı bir çiçek üstelik :) Çoktan beridir "Yapmak İstediklerim" klasörümde bekleyen bu panonun vakti saati şimdiymiş meğer ;) Bu kalpli versiyonu yalnız, doğada pek rastlanmayan cinsinden ;)

 Yaklaşık bir haftadır işliyorum bu hafta sonu bitti çok şükür, çok ama çok zevkle yaptım bu panoyu :) Elif'in çok seveceğinden emin olarak, deve dikenini unutturacak kadar belki de ;) Anneler Günü hediyesi olsun sana bu pano şekerim :)
Keçe Panoyu merak eden tatlı peri, yarım haldeki panoya bakmandan anladım, bu panonun son halini de merak ettin di mi? Söyle bakalım, nasıl olmuş peki? En yakın şahidi sensin yaptıklarımın ;) Koca kişisiyle birlikte sana danışırım bir de yaptıklarım için bundan böyle :) 

Çok sevdim bu panoyu ben ;) Klasik desenlerden uzaklaşıyorum gittikçe, başka taraflara doğru yönüm sanki, daha önce yaptığım panolardan Happilly Ever After ve Anne-Oğul Zürafa gibi işler yapmak istiyorum, mesajlı, yazılı biraz, özel işler işte, hem zaten yaptıkça hemen gösteriyorum ya size, bundan sonra da şahit olacaksınız nasılsa her yaptığım işe  ;) Filiz Türkocağı'nın desenlerinden yapacağım bu sefer, Yumak Dergisi'ni bana armağan ettiği günden beri evirip çeviriyorum sürekli,  hercai gönlüm bir o panodan yana bir bu :( Olmazsa saymaca yaparım ;) Ne çıkarsa bahtıma, hepsi birbirinden güzel olduktan sonra ne farkeder ki?

Altındaki kırmızı kumaşı ekleme fikri de Filiz Hanım'ın evindeki gördüğüm panolardan. Aslında yan tarafa koyacaktım ama bir terslik oldu :(  Yani klasik aslında, tamamen kendi kabahatim ve bir türlü akıllanmamam nedeniyle olan bir durum, anlatayım sevgili okur, sizden sır çıkmaz nasılsa (bu arada 201 olmuşsunuz yahu! Tebrik ediyorum çok sizi :))) )
Kumaşı yine eksik kesmişim, fazla fazla kestim zannederken ben, desen göründüğünden çok daha büyük çıkmasın mı, bu kafasız Esen, her zamanki gibi deseni saymadan bodoslama başlamasın mı (yeminle heyecandan oluyor bu da, çok heyecanlanıp sabredemiyorum) Neyse işte, eksik kalan kısmı bu kırmızı kumaşla tamamladım, konsept açısından kalpli seçtim ;) Sanki o dökülenler aşağıda birikmiş gibi olmuş :)

Bir de duvarda görelim, Elif'in duvarına gidene dek bizim gözümüzü şenlendirsin ;)

Allah muhafaza varsa bu sıralar bir sıkıntın sevgili okur, püfleyiver ekrana, uçuşsun gitsin te Fizan'a :)

Ne diyosun sevgili okur? Sence de çok sevilesi olmamış mı? 

Meraklısına Not: Fransız ketenine eski klasik domino yumaklarıyla işledim ;)

BONUS
BOL SÜRPRİZLİ, MÜJDELİ, AYLARIN GÜLÜ MAYIS'A YAKIŞIR GÜPGÜZEL BİR HAFTA OLSUN HEPİMİZE :)


26 yorum:

  1. vayy anasını, süper olmuş, püfledim bile :))) ellerinize sağlık :) bayıldım :) karahindibayı ben de okul okurken öğrenmiştim, bari biyologsun bil dediler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) Beğendin di mi Hilalcim, sen de yapsana ;) Çok zevkli ve kolay bir örnek bu üstelik :)
      Bak biyolog olmanın faydaları, benim öğrenmem için ancak panosunu yapmam lazımmış :))
      Sevgiler, teşekkürler :)

      Sil
  2. Karahindiba, en sevdiklerimden:) Ellerine sağlık Esenim, çok zarif olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl zarif di mi sahiden de :) Herkes bayılıyor galiba bu adını pek azımızın bildiği çiçeğe :)
      Sağol Baharım :)
      Öperim...

      Sil
  3. Demek onun adı öyleymiş:))Çok şirin olmuş,bence de klasik motiflerden çok daha şekerler:)Tebrik ediyorum seni Hızır gibisin,elin hiç durmuyor,çocukların çok şanslı,hem pozitif hem de becerikli anneleri var.Bakalım gelecek projede bizi ne sürprizler bekliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa, bak sen de bilmiyormusun :) İsminin aksine nasıl da zarif di mi, nasıl da kırılgan :)
      Böyle devam edeyim ben en iyisi öyleyse, sen başlamadın mı hala etamine?
      Tebrik edilecek bişey yok aslında Tuğbacım, hatta sen beni esefle kına çünkü bir haftadır bekleyen ütü Ağrı Dağı gibi oldu :)))
      Çocuklarım da inşallah senin gibi düşünürler her zaman, çünkü her daim bu kadar pozitif olamıyorum bazen sabrım yetmiyor :(
      Gelecek proje yakındaaaaaa, amma galiba önce azcık ders çalışmam lazım :)
      Sağol Tuğbacım, öperim

      Sil
  4. Çok güzel,çok zarif olmuş Esen'ciğim. Kırmızı da çok yakışmış,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç kuruş fazla olsun kırmızı olsun :)) Felsefem budur Gülden hanımcığım, beğenmenize çok sevindim :))
      Teşekkürler, sevgiler :) Öpücükler bir de...

      Sil
  5. Bende begendim eline saglik,seni okuya okuya bende yakinda pano islemeye baslayacagim,ne güzel olur!izinde zaman bulursam birseyler ayarlayip gelecegim kismetse,cok severdim eskiden,coluk cocuga karisinca hepsi kaldi öylece,burda bu tür isler cok pahaliya geliyor,panosu ip,bir hirka ördüm yeni geldigimde,dügmeleri kazagin iki kati tuttu almadan geri döndüm,Türkiye`ye gidince aldim,o kadar!

    Seker bayan seviyorum seni,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakın şimdi verme orda dünyanın parasını çula çaputa :)) Türkiye'ye geldiğinde, inşallah İstanbul'a da gelirsin, birlikte alırız malzemelerini :) Ben sana ucuz ucuz yerler bulurum :))
      Ne geldi şimdi aklıma bak, biz çocukken Almanya'dan köye gelenlere annem Nivea krem ısmarlardı, mavi teneke kutuda, kutu bitince de toplu iğne kutusu yapardı annem :)) Bak şimdi memleketimize, yaban ellerde pahalı olanlar burda ucuz :))
      Gel sen tez zamanda bence bi, gel ;)
      Ben de seni seviyorum terazi kızı :)
      Sevgiler ;)

      Sil
  6. ellerinize sağlık çok güzel olmuş, ben de heveslendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, mutlaka deneyin, kolay bir örnek bu, hem çabuk bitiyor hem de insanı yormuyor :)
      Sevgiler

      Sil
  7. yaaa harika olmuş bu bayıldım bayıldım :)ellerine sağlık canım,klasiklrden olmaması da senin farkın,bence gayet güzel gidiyosun bende istiyorum ya türkiyeye gelince alacağım bişeyler senden yardım isterim o zaman inşallah,nasıl stres attırır insana uzaklaştırır herşeyden çok imrendim valla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayıldım :) Her akşam eve gidince ilk bu panoya selam veriyorum, o derece yani :) Madem öyle diyosunuz, ben de değişik etamin işleri üzerine kafa yorayım, siz de puan verin yaptıklarıma :)
      Etka'nın tatlı annesi, sen gel bi İstanbul'a, birlikte yaparız alışverişi :) Belki terazi kızı da gelir gurbet ellerden, birlikte çıkarız alışverişe :))
      Çok zevkli etamin ve her şart altında işleyebiliyorum, bak bi link vereyim sana (http://esen-can.blogspot.com/2012/09/sanal-sergi-var-buyrun.html), burdaki yanyana sırasıyla açılmış gülleri Nehir küçücük bebekken işlemiştim :) Sen de yap e mi? Yap ve göster bize de ;)

      Sil
  8. Klasik desenlerden uzaklaşmanın faydaları da varmış demek ki :)
    Ben şimdi bunu duvarda hayal ettim. Yanında uçuk pembe bir saat. Hemen çaprazında minik bir kuş figürü. Hatta balkon duvarında bile olur. Çiçek saksılarının üzerinde... Oh mis :) Hayale gel....
    Ellerine sağlık Esen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var tabii yaaa, şimdi aklımda yeni procem :) Çok heyecanlıyım :))

      Ne güzel hayal kurmuşsun, biliyor musun bizim uçuk pembe bir saatimiz de tombul bir kuş figürümüz de var :)
      Balkon duvarına koyarız tabii panomuzu, rüzgar estikçe, kalpler uçuşur ve belki de apartmanın hemen karşısındaki azcık suratsız teyzenin burnuna konar bir tanesi ve aniden gülümser huysuz teyze :)))
      Bak beni de hayaline ortak ettin :) Ne iyi ettin Leylacığım :)
      Söz sana ıhlamurlardan bahsetmeyeceğim bu sıralar :))
      Sağol.....

      Sil
  9. Çok beğendim! Elif güle güle kullansın - duvarında paralansın!

    Çarpı işi karasularında uzun aradan sonra tekrar görülen Esen-ce Transatlantiği için 101 pare top atışı yapasım var....

    Kırmızı kumaş kullanma fikri de gayet isabetli bir karar olmuş bu arada. Şimdi hazır vites 5' e geçmişken diğer çarpı işi procelere başlanması ve tezlikle sonuçlandırılarak huzura çıkarılması yegane dileğimdir...

    Yok yok çarpı dışındaki diğer işlerde güzel vallahi ama ille de etamin ille de etamin :D Şunun şurasında kaç kişiyiz de mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Şimdi sizin kocaman panolarınızın yanında, bir de üstelik bir karesi bile boş olmayan panolarınızın yanında pek bir basit ama yine de çok güzel di mi :))
      Kırmızı kumaş tamamen durumu kurtarmaca için :)
      Yapacağım inşallah yeni bir pano daha, bu sefer kendim için, Filiz hanımın desenlerinden (inşallah seçebilirsem birini!)
      Diğer işler çerezlik :) (Mehtap Abla duymasın ;)
      Benim en bi esas işim etamin ;)
      Yahu Nurdan hanımcım, kaç kişiyiz diyosunuz ama bakın şimdi yorumlara, Tuğba niyetine girdi etaminin, terazi kızı Serpil, Etka'nın annesi de başlayacak yakında, Patisseri de özenmiş, Hilal yapıyor zaten, Bahar da öyle, e bunun yanında sessiz kalan milyonlar var bir de, yani diyeceğim o ki, yer gök etamin işi dolacak yakında :)))
      Öperim...

      Sil
  10. tek kelimeyle harika, zarif bir iş olmuş. tek kelime olmadı gerçi yav :) kumaşı az kesmen isabet olmuş,pratik zekan ortaya çıkmış, oraya çok güzel bir kumaşı uyduruvermişsin.
    Sevgili Esen, sen hata yapınca yeni şeyler keşfediyorsun, demek ki keşfetmenin yolu hatalardan geçiyor yahuu !!
    ellerine, emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalp kalbe karşıymış Filizcim :=
      Çok zarif di mi :) Kırmızı bi kere, baştan artı puan :) Yaa, ne sinir oldum biliyor musun, kumaş eksik gelince, çekiştire çekiştire bir hal oldum ama yine de yerleştiremedim kasnağın içine :( Bir de kenarlarını sürfile yapma huyum olmadığından eksik olan kumaş birazcık daha eksildi akarak :(
      Neyse netice iyi olduğuna göre haklısın, hata yapmak her zaman fena bir şey değil :)
      Sağol Filizcim, öperim....

      Sil
  11. Bir püf püf çiçeği bu kadar mı sevgi püfler.... Çok hoş olmuş çok. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ne güzel söylemişsiniz, çok hoşuma gitti yorumunuz Harikalar Atölyesi :)
      Çok teşekkürler, sevgiler :)

      Sil
  12. bende küçükken fırıldak çiçeği diye bilirdim :)

    çok güzel bir çarpı işi olmuş ellerinize sağlık ...

    ben de Filiz Hanımın dergisini bulabilirsem alıcam ve doğum öncesi bişeyler bitirmeye çalışacağım inşallah

    YanıtlaSil
  13. Kimse doğru adını bilmezmiş meğer benim gibi :)
    Teşekkür ederim ;) beğenmenize sevindim ;)
    Filiz hanımın hergisi hemen hemen bütün gazete bayilerinde var, bir de büyük kitabevlerinde :) Mutlaka edinin, çok seveceksiniz, içinde pek çok desen var, kolaydan zora ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Elinize sağlık çok başarılı bir çalışma olmuş.Bende yapmayı düşünüyorum ama işleme bittikten sonra arka kısmı kasnağa nasıl sabitleniyor bilgi verirseniz sevinirim .çalışmalarınızda başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Zekiye Keskin ;) Bu tür kasnaklardan alırsanız çok kolay işiniz çünkü bu kasnakların içine kumaşı yerleştirdiğinizde sabitlemeye gerek kalmıyor, işledikten sonra, fazlalık kumaşları kesip, sürfilesini yapıp kasnakta bırakabilirsiniz. Ya da bu söylediklerimi kasnaktan çıkarıp, kasnağın izinin iki santim kadar farkla keserseniz kumaşı, sürfileden sonra tekrar kasnağa kolayca yerleştirebilirsiniz :)
      Kasnakları ayarlı değil de çerçeveli kasnak olarak isteyin tuhafiyeden ;)
      sevgiler ve çok teşekkürler

      Sil

Yazın bi, lütfen yazın yaaa, merak ediyorum ne düşünüyosunuz ;)
Yorumunuz çıksın istiyorsanız eğer:
Blog sahibi değilseniz adı/url seçeneğini seçip ad kısmına adınızı yazın url kısmını boş bırakın, yorumunuzu postalayın, aksi takdirde, çok istememe rağmen gelemiyor yorumlarınız :)

Bunlar da var...

İlginizi çekebilecek bağlantılar.